fbpx




4 აგვისტო 4 წუთში წასაკითხი

ბაადერ-მაინჰოფის ფენომენი და მარკეტინგი

აბა კარგად  დაფიქრდი, გეცნობა თუ არა ეს სცენარი.

მეგობარი ან მეზობელი გეუბნება,რომ  ახლახანს გაიგო კლიმატის ცვლილების ყველაზე დიდი საფრთხის შესახებ. ეს არც მანქანების, და არც ქარხნების გამონაბოლქვია. ნამდვილი პრობლემა სოფლის მეურნეობაში და ძროხების მიერ წარმოებულ მეთანშია.

რასაკვირველია, ეს ინფორმაცია აქამდე არასდროს გსმენია, ამიტომ მომავლისთვის შემოინახავ.

მეორე დილით, ჩართავ ახალ ამბებს და ჰოი საოცრებავ! ეჩეხები რეპორტაჟს,სადაც საუბარია ძროხებზე და იმ გავლენაზე, რომელიც მათ მიერ გამოყოფილ მეთანს გლობალურ დათბობაზე აქვს

განცვიფრებული ხარ ფიქრობ ‘’რა დამთხვევაა!’’, რამდენიმე დღის შემდეგ ამ ამბავზე ჩემს გარშემო ყველა რატომ საუბრობს?!

შეიძლება ისიც კი იფიქრო, რომ მომხდარს რაიმე ზებუნებრივთან აქვს კავშირი,მაგრამ არა. ეს ფსიქოლოგიური ფენომენი გახლავთ, რომელიც ბაადერ-მაიჰოფის სახელით არის ცნობილი.

რა არის ბაადერ-მაინჰოფის ფენომენი?

ბაადერ-მაინჰოფი არის ორი ფსიქოლოგიური ფენომენის კვეთა:

‘’შერჩევითი ყურადღება’’ და ‘’დადასტურების მიკერძოება’’.

მოკლედ განვიხილოთ, თუ როგორ მუშაობს ის.

ეს ფენომენი გახლავთ სიტუაცია, როდესაც ის, რაც ახლახანს გაიგეთ მოულოდნელად  თქვენს გარშემო ყველგან ჩნდება. ამის ორი მიზეზი არსებობს- პირველი, ‘’შერჩევითი ყურადღება’’ რაც ნიშნავს იმას, რომ შენი ტვინი ქვეცნობიერად ეძებს მეტ ინფორმაციას ამ თემაზე. მეორე, ‘’დადასტურების მიკერძოება’’ ,ყოველთვის, როდესაც ამ თემასთან რაიმე დაკავშირებულს ვხედავთ, ტვინი გვეუბნება, რომ ამ ინფრომაციამ ერთ ღამეში მოიპოვა პოპულარობა.

საინტერესეოა რა კავშირი აქვს ამ ფენომენს მარკეტინგთან?

ბაადარ-მეინჰოფის უკეთ გაგებამ შეიძლება გააუმჯობესოს თქვენი მარკეტინგი. 

რატომ? იმიტომ, რომ ეს ფენომენი გავლენას ახდენს, თუ როგორ აღიქვამენ მომხარებლები თქვენს სერვისებსა და პროდუქტებს.

სხვაგვარად რომ ვთქვათ, როდესაც შენი ბიზნესის პერსპექტიული მომხარებლები ხედავენ შენს ბრენდს და პროდუქტს ერთ ადგილას, შემდეგ კი მას სხვა ლოკაციაზე აწყდებიან, თქვენი ბრენდის მიმართ მეტი ნდობა უყალიბდებათ.

მაგრამ,რამდენად ზუსტად არის შესაძლებელი ამ პრინციპის  გამოყენება მარკეტინგის გასაძლიერებლად?

როგორ შეუძლია ბაადარ-მეინჰოფს შენი მარკეტინგული ძალისხმევის გაზრდა?

შერჩევითი ყურადღებისა და დადასტურების მიკერძოების პრინციპებზე დაყრდობით პერსპექტიული მომხარებლები, რომლებიც მოულოდნელად ხედავენ შეტყობინებებს თქვენი მომსახურების შესახებ, სჯერათ, რომ თქვენს მიერ წარმოებული პროდუქტი უფრო ღირებულია, ვიდრე მსგავსი პროდუქტები, რომლებსაც თქვენი კონკურენტები აწარმოებენ.

ბაადარ-მეინჰოფის მრავალი გამოყენების, ეფექტური პრაქტიკა არსებობს, რაც მყიდველების ერთგულ მომხარებლებად გადაქცევაში დაგეხმარებათ.

წარმოგიდგენთ მათ შორის 3 საუკეთესოს:

  1. ისარგებლეთ მრავალხარხიანი მარკეტინგით

მრავალხარხიანი მარკეტინგი გულისხმობს, რომ შეტყობინება თქვენი პროდუქტის შესახებ  (ისევე, როგორც თქვენი ბრენდის ძირითად ელემენტები) გამოჩნდება რამდენიმე სხვადასხვა არხზე ერთდროულად, რომ მომხარებელმა ის დაინახოს, რაც თქვენ გსურთ.

  1. გამოიყენეთ სოციალური მტკიცებულების ძალა.

სოციალური მტკიცებულება ნიშნავს, რომ ხალხი იმ ქმედებისკენ უფრო ხშირად არის მიდრეკილი, რომელსაც უმრავლესობა აკეთებს და შედეგითაც კმაყოფილია. სოციალური მტკიცებულება მოიცავს ისეთ საკითხებს, როგორიცაა: მომხარებელთა მიმოხილვები და ჩვენებები, ასევე პოსტები სახელით: ‘’ათასობით კმაყოფილმა მომხარებელმა უკვე შეიძინა ჩვენი პროდუქტი’’.

 სოციალური მტკიცებულების ჩართვა მრავალარხიან მარკეტინგულ კამპანიაში გააძლიერებს  ბაადერ-მაინჰოფის ეფექტს.

  1. ამოიყენეთ დადასტურების მიკერძოება თქვენს სასარგებლოდ

დადასტურების მიკერძოება უშუალოდ ნიშნავს, რომ როდესაც ვინმეს სჯერა, რომ რაღაც სიმართლეა, ისინი ყველა მტკიცებულებას ეძებენ ამ რწმენის დასადასტურებლად.

მაგრამ, როგორ შეგიძლიათ გამოიყენოთ დადასტურების მიკერძოება თქვენი მარკეტინგის გასაძლიერებლად?

იფიქრეთ ასპირინზე.უამრავმა სარწმუნო კვლევამ აჩვენა, რომ სწორი დოზით მიღებულ ასპირინს შეუძლია შეამციროს გულის შეტევის რისკი, ამიტომ ბევრს სჯერა ამის.  ყველა ასპირინი ერთნაირია – ეს არის ქიმიქატი, რომელსაც აცეტილსალიცილის მჟავა ჰქვია, ასპირინის მწარმოებელი მრავალი კომპანია არსებობს, თუმცა მხოლოდ ერთმა გამოიყენა ამ მედიკამენტის გულისათვის სასარგებლო თვისება თავის მარკეტინგში: Bayer Aspirin. ახლა, როდესაც მომხარებლები ფიქრობენ, რომ ასპირინი = გულის შეტევის რისკის შემცირება, ისინი არა ზოგადად ასპირინზე, არამედ კონკრეტულად Bayer-ის მიერ წარმოებულ ასპირინზე ფიქრობენ და 5-ჯერ მეტსაც გადაიხდიან, მიუხედავად იმისა, რომ ორივეს ერთი და იგივე ფუნქცია აქვს.

დასკვნა

Baader-Meinhof-ის მსგავსი ფენომენების გააზრება და  ბიზნესში მისმა გონივრულმა გამოყენებამ შესაძლოა საგრძნობლად გააძლიეროს თქვენი ციფრული და ტრადიციული მარკეტინგული ძალისხმევა, მომხარებლებთან  ნდობისა და ლოიალობის ჩამოყალიბების გზით.

მსგავსი სიახლეები