fbpx




16 ოქტომბერი 3 წუთში წასაკითხი

აღქმის მიკერძოება მარკეტინგში

‘’ კოგნიტური მიკერძოება ‘’ ერთ-ერთი საინტერესო ფსიქოლოგიური ფენომენია, რომელსაც ჩვენი პირადი დასკვნებისა და შეხედულებების ჩამოყალიბებაზე მნიშვნელოვანი გავლენა აქვს.

ამ დროს ჩვენ დასკვნებს გამოცდილებებსა და პრეფერენზიებზე ვაფუძნებთ, მარტივად რომ ვთქვათ, გვჯერა იმის, რისიც გვინდა რომ გვჯეროდეს და ამ რწმენების გასამყარებლად ყველა ფაქტს ჩვენივე სასიკეთოდ ვიყენებთ.

ფაქტები და ლოგიკა? ჰმ… არა, კოგნიტური მიკერძოება არის იმის დანახვის მცდელობა, რისი მოლოდინიც გაქვს.

აი, მზაკვარი მარკეტოლოგები კოგნიტურ მიკერძოებას თავისდა სასიკეთოთ ძალიან ხშირად იყენებენ

როგორც ზემოთ აღვნიშნე, ეს ფენომენი ჩვენს რწმენებზე, შეხედულებებსა და საერთო გადაწყვეტილების მიღების პროცესზე მოქმედებს, მარკეტოლოგებიც არ აყოვნებენ და მომხარებელთა ქცევის ფორმირებაში საკუთარი წვლილი შეაქვთ…

სიღრმისეულად სწავლობენ აუდიტორიის ქცევას, პრეფერენციებს, შიშებს და აკეთებენ იმ კონტენტს, რომელიც მათთან მოდის თანხვედრაში

თანამედროვე კონტენტ მარკეტინგი შეტყობინებებსა და იდეებზე უფრო მეტადაა ფოკუსირებული, ვიდრე პროდუქტის გაყიდვაზე.

ამით იმის თქმა მინდა, რომ პირველი შთაბეჭდილების შექნმა და ადამიანური კომუნიკაციის დამყარება კონტენტის კეთებისას ძალიან მნიშვნელოვანია.

როგორ ვაწოდებთ მომხარებელს ინფორმაციას? რას მოვუწოდებთ, რას ვთავაზობთ? ეს კომპონენტები გავლენას ახდენენ მათ რეაქციებსა და ქმედებებეზე.

სტატიაში მინდა გაგიზიაროთ კოგნიტური მიკერძოების რამდენიმე ყველაზე გავრცელებული ფენომენი 

  1. ჰალო ეფექტი

ეს ფენომენი ეხება იმას, რომ ხშირად ერთი პროდუქტის კარგმა თვისებამ შეიძლება გავლენა იქონიოს ჩვენს შთაბეჭდილებებზე და პროდუქტის მაწარმოებელ კომპანიაზე დადებითი წარმოდგენა შეგვქიმნას.

მარკეტოლოგებმა ჰალო ეფექტის სასიკეთოდ გამოყენება იციან, ისინი კონტენტს ისეთ გარემოში ათავსებენ, რომელიც მომხარებლებისთვის სასიამოვნო ასოციაციებთანაა დაკავშირებული და უხეშად რომ ვთქვათ მათი ემოციებით ‘’მანიპულირებენ’’

ისინი ყიდიან გამოცდილებას და არა პროდუქტს

  1. ზეიგარნიკის ეფექტი

ზეიგარნიკის ეფექტის მიხედვით ადამიანებს დასრულებულ მოქმედებებზე უკეთ შეწყვეტილი ამახსოვრდებათ

ფსიქოლოგიის ეს ფენომენი იწვევს მეტ ინტერესს თემის მიმართ და მომხარებელს ‘’აიძულებს’’ თემას სიღმისეულად ჩაეძიონ და დამატებითი ინფორმაცია მოიძიონ

ალბათ, ხშირად შეგხვედრია დამაინტრიგებელი სათაურები, მოკლე ტექსტები, ბმულები წარწერით – წაიკითხე სრულად, გაიგე მეტი და ა.შ

  1. კომპრომისის ეფექტი

ამ დროს მარკეტოლოგები მომხარებლების გადაწყვეტილებაზე ირიბად ზემოქმედებენ და სასურველი, შუაში განთავსებული ვარიანტის შეძენას არწმუნებენ, რომელიც ჩვეულებრივ ყველაზე ნაკლებ და ყველაზე ძვირადღირებულ ვარიანტებს შორის არის მოთავსებული

ამ დროს, აუდიტორიას აძლევ საშუალებას განიხილოს ყველა შესაძლო ალტერნატივა და აირჩიოს ის, რომელიც მისთვის, ანუ შენთვის ყველაზე ხელსაყრელია.

რაც უფრო კარგად იცნობს შენს აუდიტორიას, მათ შიშებსა და საჭიროებებს, მით უფრო მარტივი ხდება შესაფერისი კონტენტის კეთება, პროდუქტის გაყიდვა და შენი მომსახურების მომგებიანობის ზრდა.

მსგავსი სიახლეები