25 იანვარი
4 წუთში წასაკითხი

რა არის ქოფირაითინგი?

🚀 რაც უფრო ვითარდება სამყარო, მით მეტი ახალი პროფესია ჩნდება და მით მეტი ადამიანი სპეციალიზდება კონკრეტული მიმართულებით. საგაზეთო სტატიების მწერლები, რედაქტორები და მსგავსი მიმართულების ადამიანები ადრეც იყვნენ და ახლაც არიან, მაგრამ მკითხველთა ნაწილს იმედი უნდა გაგიცრუოთ და გითხრათ, რომ ეს ქოფირაითინგს არ უკავშირდება. ასევე მინდა ისიც გითხრათ, რომ ქოფირაითინგი არც copyright-ს ეხება და სიმბოლო ©-ს. 

 ვინ არის ქოფირაითერი?

📢 ქოფირაითერი არის მარკეტინგული ტექსტის მწერალი. ეს არის ადამიანი, რომელიც კომპანიას დაეხმარება ისეთი ტექსტის დაწერაში, რომელიც მომხმარებლისთვის იქნება მარტივად და სასიამოვნოდ წასაკითხი და რაც მთავარია: დაეხმარება პროდუქტის გაყიდვაში. რამდენიმე მაგალითს მოგიყვანთ და მიხვდებით, რომ ქოფირაითერის “ნამოქმედარი” ყოველდღიურად გხვდებათ.

📬 ალბათ ყველას მოგსვლიათ ელ-ფოსტაზე ფასდაკლების მომაბეზრებელი შეტყობინებები. რაც უფრო ნაკლებად მომაბეზრებელი და გამაღიზიანებელია ტექსტი, მით კარგია ქოფირაითერი. მომხმარებელმაც დიდი შანსია გახსნას შეტყობინება და გაეცნოს მას. თუმცა ქოფირაითერის კვალიფიკაციის მიუხედავად დარწმუნებული ვარ, რომ ასეთ მეილებს არასდროს არ ხსნით 😅

ფეისბუქზე რომელიმე გვერდი თუ ამოიჩემეთ და მის პოსტებს მოუთმენლად ელით ეგეც ქოფირაითერის დამსახურებაა. სოციალურ მედიაშიც მყარად აქვთ ფესვები ქოფირაითერებს გადგმული და მათი მეგობრული თუ სახალისო სტატუსები თქვენს დადებით ემოციას უზრუნველყოფს, რაც კომპანიის მიმართ ლოიალურებს გხდით.

💻 საიტზე რომ შეხვალთ რა ტექსტიც დაგხვდებათ ეგეც ქოფირაითერის “ნამოქმედარია” და რაც უფრო კარგად აღქმადი და მარტივია საიტი, მით უფრო დიდ ხანს დარჩებით საიტზე და შეიძლება რამის ყიდვაც გადაწყვიტოთ სპონტანურად.

დარწმუნებული ვარ ყველას შეგხვედრიათ სტატია, რომელსაც არც თავი არ უჩანს და არც ბოლო. თუ ეს სტატია სამეცნიერო ხასიათის არ არის, მაშინ ის ძალიან ცუდი ქოფირაითერის დაწერილია და მას რამდენიმე წამში მომხმარებელი გამორთავს. და თუ სტატია ერთი ამოსუნთქვით ჩაიკითხეთ, მაშინ ეს ადამიანი ან ქოფირაითერია, ან უბრალოდ ასე წერის უნარი აქვს.

ქოფირაითერის გარდა სხვა ვერ დაწერს ამ ყველაფერს?

ადრე ქოფირაითერის ფუნქციას სხვა ადამიანები ითავსებდნენ. მაგალითად ფეისბუქ პოსტების წერა, დარეკლამება, მარკეტინგი, PR და ყველაფერი ერთ ადამიანს ჰქონდა ხოლმე ჩაბარებული. მერე ადამიანებმა დაინახეს, რომ სპეციალიზირებული ქოფირაითერები ამ საქმეს ბევრად უკეთ აკეთებდნენ და სწორედ ამ დროს გაიზარდა ბაზარზე მოთხოვნა ქოფირაითერებზე. ცხადია საუბარია საქართველოზე, სადაც ქოფირაითერების მომრავლება ბოლო წლებში დაიწყო. ბევრმა ქვეყანამ ეს ეტაპი წლების წინ გაიარა და შესაბამისად ქოფირაითერებიც მრავლად ჰყავთ.

რატომ ჭირდება ყველას ქოფირაითერი? ჰენრი ფორდის სიტყვები ამას ალბათ ყველაზე კარგად გამოხატავს 👇

„ადამიანი, რომელიც წყვეტს დარეკლამებას ფულის დაზოგვის მიზნით ჰგავს ადამიანს, რომელიც აჩერებს საათს დროის დაზოგვის მიზნით.“

და თუ ყველა ვხვდებით თუ რამდენად მნიშვნელოვანია რეკლამა პროდუქტის ან სერვისის გაყიდვაში, მაშინ ისიც მარტივი მისახვედრია, რომ ამას საქმის პროფესიონალი უკეთ გააკეთებს – ქოფირაითერი.

ქოფირაითინგი ხომ ქართული სიტყვა არ არის?

დიახ, ასევე კომპიუტერი, ლეპტოპი, სისტემა და სხვა უამრავი სიტყვა არ არის ქართული. ენა ცოცხალი ორგანიზმია და თუ უცხო სიტყვის შესატყვისი ქართულ ენას არ აქვს, მაშინ ის მას ისეთს მიიღებს, როგორიც არის. დაუძახო ქოფირაითერს მარკეტინგული ტექსტის მწერალი იგივეა, რომ დაუძახო ქირურგს ოპერაციის გამკეთებელი. შესაბამისად, მგონი ჯობს ისევ ქოფირაითინგი დავუძახოთ და ახალი ველოსიპედი არ გამოვიგონოთ.

ქოფირაითინგი გამომივა?

რატომაც არა? თუ წინასწარ დაიძაბავთ თავს და იფიქრებთ, რომ ქოფირაითინგი თქვენთვის ძალიან რთულია, მაშინ არაფერი გამოგივათ, მაგრამ თუ სურვილი და საკუთარი თავის რწმენა გექნებათ, მაშინ ქოფირაითინგის სწავლა ნამდვილად ძალიან მარტივად მოგეჩვენებათ. თანაც ამაში Digital Bus და საუკეთესო ლექტორი დაგეხმარებათ 😉