fbpx




ბავშვებისთვის
რობოტექნიკა

რობოტექნიკა


🤖 ამ კურსის განმავლობაში ბავშვები შეისწავლიან რობოტექნიკის, ელექტრონიკის და პროგრამირების საფუძვლებს და შეეძლებათ დამოუკიდებელი განვითარება ამ მიმართულებით. 👉 ასევე, რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, განუვითარდებათ კრეატიული აზროვნება და ინტერნეტში უცნობი მასალის მოძიების უნარი და დამოუკიდებლად შესწავლა.

I შეხვედრა

  • შესავალი რობოტექნიკაში
  • ზოგადი მიმოხილვა
  • პრაქტიკული მაგალითები
  • დაინსტალირება საჭირო პროგრამების.

 

II შეხვედრა

  • შესავალი პროგრამირებაში
  • ზოგადი მიმოხილვა
  • პრაქტიკული მაგალითები
  • განსხვავება ციფრულსა და ანალოგურ წრედებს შორის.

 

III შეხვედრა

  • შეტანა-გამოტანის პორტების მართვა
  • პრაქტიკული სამუშაო: შუქდიოდის (LED) ანთება და ჩაქრობა.

 

IV შეხვედრა

  • მარტივი ელექტრული წრედები
  • რა არის დენი, ძაბვა და წინაღობა
  • პრაქტიკული სამუშაო: შუქდიოდის (LED) განათებულობის რეგულირება.

 

V შეხვედრა

  • შეტანა-გამოტანის პორტების მართვის გაგრძელება
  • როგორ წავიკითხოთ ინფორმაცია?
  • პრაქტიკული სამუშაო: 1 ღილაკით 3 შუქდიოდის (LED) თანმიმდევრული ჩართვა და გამორთვა.

 

VI შეხვედრა

  • 7 სეგმენტა ეკრანი და მისი მუშაობის პრინციპი
  • როგორ დავწეროთ რიცხვი 6 სეგმენტა ეკრანზე?
  • პრაქტიკული სამუშაო: წინა დავალების მიხედვით დავწერთ ეკრანზე იმ რიცხვს, რამდენი შუქდიოდიც (LED) ანთია.

 

VII შეხვედრა

  •  ტემპერატურის სენსორის მუშაობის პრინციპი.
  • პრაქტიკული სამუშაო: ტემპერატურის წაკითხვა და შედეგის დაწერა თხევად-კრისტალურ მონიტორზე.

 

VIII შეხვედრა

  • ხმამაღლა მოლაპარაკის მუშაობის პრინციპი
  • პრაქტიკული სამუშაო: წინა პრაქტიკულს ვამატებთ ტემპერატურის მატების დროს ხმამაღლა მოლაპარაკის ჩართვას

 

IX შეხვედრა

  • სინათლის სენსორის მუშაობის პრინციპი. მისი გამოყენების პრაქტიკული მაგალითები რობოტექნიკაში.
  • პრაქტიკული სამუშაო: სინათლის სენსორიდან ინფორმაციის წაკითხვა და მის შესაბამისად შუქდიოდის (LED) განათების მართვა.

 

X შეხვედრა

  • ძრავები, მისი ტიპები და გამოყენება რობოტექნიკაში.
  • სერვო ძრავის მუშაობის პრინციპი და მისი მნიშვნელობა რობოტებში. პრაქტიკული სამუშაო
  • სერვო ძრავის მართვა და პოზიციის დაწერა თხევად კრისტალურ მონიტორზე.
  • ცვლადი წინაღობის მიხედვით კუთხური პოზიციონირება.

 

XI შეხვედრა

  • მუდმივ ძაბვაზე მომუშავე ძრავები (DC Motors), მუშაობის პრინციპი და გამოყენება რობოტებში.
  • პრაქტიკული სამუშაო: ძრავის მართვა L298N დრაივერით.

 

XII შეხვედრა

  • ენკოდერები. ენკოდერების მუშაობის პრინციპი და მისი გამოყენება რობოტექნიკაში.
  • პრაქტიკული სამუშაო: ენკოდერებიდან ინფორმაციის წაკითხვა და თხევად კრისტალურ მონიტორზე გამოტანა.

 

XIII შეხვედრა

  • ბიჯური ძრავები. ბიჯური ძრავების მუშაობის პრინციპი და გამოყენება რობოტექნიკაში.
  • პრაქტიკული სამუშაო: ბიჯური ძრავის მართვა.

 

XIV შეხვედრა

  • შესავალი პროგრამირებაში
  • ზოგადი მიმოხილვა და პრაქტიკული მაგალითები.
  • განსხვავება ციფრულსა და ანალოგურ წრედებს შორის.

 

XV შეხვედრა

  • განვლილი მასალის გამეორება, VS Code ედიტორის დაყენება და PlatformIO-სთან მუშაობა.

 

XVI შეხვედრა

  •  საბოლოო პროექტების არჩევა და განხილვა.

 

XVII შეხვედრა

  • არჩეულ პროექტზე ინდივიდუალური მუშაობა.

 

XVIII შეხვედრა

  • არჩეულ პროექტზე ინდივიდუალური მუშაობა.

 

XIX შეხვედრა

  • არჩეულ პროექტზე ინდივიდუალური მუშაობა.

 

XX შეხვედრა

  • პროექტის დასრულება და ჩაბარება.
  • ზოგადი რჩევები და მიმართულება სწავლის გაგრძელებასთან დაკავშირებით.
  • კითხვა-პასუხი მოსწავლეებთან.
ათუკა ლომიძე

ათუკა ლომიძე

რობოტექნიკა

close
ათუკა ლომიძე

ათუკა ლომიძე

რობოტექნიკა

სკოლის დროს ყოველთვის განსაკუთრებულად მიყვარდა ფიზიკა და მათემატიკა. მე-10 კლასში დავრწმუნდი, რომ ელექტრონიკა იყო ის სფერო, რომელიც არასდროს მომბეზრდებოდა და ყველაზე დიდ სიამოვნებას მანიჭებდა. დავამთავრე საქართველოს აგრარული უნივერსიტეტის ელექტრო ინჟინერიის ფაკულტეტი და დავიწყე მუშაობა რობოტების ავტომატურ ნავიგაციაზე. რობოტექნიკა არის მომავლის პროფესია, რომელიც დღითიდღე უფრო მოთხოვნადი ხდება და მსურს, რომ ჩემი ცოდნა და გამოცდილება გავუზიარო რაც შეიძლება მეტ ადამიანს და დავაინტერესო მომავალი თაობა ამ სფეროთი.

კონსტანტინე ცხადაძე

კონსტანტინე ცხადაძე

close
კონსტანტინე ცხადაძე

კონსტანტინე ცხადაძე

ყოველთვის მაინტერესებდა, თუ რა ხდება მოწყობილობების შიგნით. მარტივია დაინახო რასაკეთებს მოწყობილობა, თუმცა იმის გაგება, თუ როგორ აკეთებს ამას, საკმაოდ რთულია. აქედანგამომდინარე, სკოლის პერიოდშივე გადავწყიტე დამეწყო რობოტიკის პრინციპების შესწავლა. ამჟამად ვარ აგრარული უნივერსიტეტის დამამთავრებელი კურსის სტუდენტი. ვსწავლობ ელექტრულდა კომპიუტერულ ინჟინერიაზე. მიმუშავია პროექტზე, რომელიც მოიცავდა ღვინის ჩამოსასხმელიმოწყობილობის აწყობას. ბოლო წლის განმავლობაში ვმუშაობდი ერთ-ერთ სკოლში, რობოტიკის მასწავლებლად.