25 საინტერესო ფაქტი Facebook -ის შესახებ
22 ოქტომბერი

ფეისბუქი პირველი სოციალური მედიაა მსოფლიოში. ეს არის სივრცე, სადაც  შეგიძლია 2.6 მილიარდი პოტენციური მომხმარებელი იპოვო. აღმოაჩინე ის, რაც არ იცი ფეისბუქის შესახებDigital Bus Marita Pilauri - ქოფირაითინგი

Facebook-ი წარმოუდგენლად დიდი სივრცეა სტატისტიკა ციფრული აკადემია

 

როდესაც ცუკერბერგი ჰარვადში სწავლობდა, მას ჰქონდა იდეა, შეექმნა საიტი, რომელიც მომხმარებლებს მისცემდა შესაძლებლობას  შეედარებინათ ადამიანების სახეები ერთმანეთისთვის.

პლატფორმას ექნებოდა ფუნქცია – “who is hotter”.

გასაკვირი არ იქნება, თუ ვიტყვით, რომ ჰარვარდის ადმინისტრაციას იდეა არ მოეწონა.

მარკის  პროექტი დაიხურა და იგი კოლეჯიდან გარიცხვის საფრთხის წინაშეც დადგა.

 

  1. ცუკერბერგის მეორე იდეა იყო ონლაინ სტუდენტების ონლაინ-კატალოგი

მარკმა  თავის პროექტს დაარქვა “Thefacebook”.

ადამიანებს, რომლებიც გამოიყენებდნენ აღნიშნულ პლატფორმას, შესაძლებლობა ექნებოდათ:

მიუხედავად იმისა, რომ Thefacebook შეიქმნა ექსკლუზიურად ჰარვარდის სტუდენტებისთვის, მას მალევე შეუერთდნენ ადამიანები, რომლებიც 13 წელს ზემოთ იყვნენ.

 

  1. Facebook- ის პირველი წლები რთული იყო

ფეისბუქის შექმნიდან ძალიან მალე, ცუკერბერგს სამართლებრივი პრობლემები შეექმნა.

რამდენიმე ჰარვარდის სტუდენტმა – Divya Narenda-მა, Cameron Winklevoss-მა და Tyler Winklevoss-მა – მარკი დაადანაშაულა მათი იდეის მოპარვაში.

დავა გაგრძელდა  ოთხი წლის განმავლობაში.

ბოლოს,  ცუკერბერგმა Divya Narendra-ს და ძმებ Winklevoss-ებს 65 მილიონი დოლარი გადაუხადა.

 

  1. ფეისბუქი მესამე ყველაზე პოპულარული საიტია მსოფლიოში

პირველ ორ ადგილს Google-ი და Youtube-ი იკავებს.

 

  1. ამერიკელების 71%– იყენებს ფეისბუქს

პროცენტი მართლაც ძალიან მაღალია, იმის გათვალისწინებით, რომ ამერიკელების მხოლოდ 38% იყენებს ინსტაგრამს და მხოლოდ 23% – ტვიტერს.

 

  1. ქალები ფეისბუქს უფრო მეტად იყენებენ,ვიდრე კაცები.

“Pew Research Center” -ის კვლევის მიხედვით, აშშ-ში მცხოვრები ქალების 75% იყენებს ფეისბუქს, ხოლო კაცების – 63%.

 

youtube, facebook

 

  1. ფეისბუქის მომხმარებლებს 250 მილიარდი ფოტო აქვთ გამოქვეყნებული

რაც ნიშნავს იმას, რომ ყოველდღიურად ფეისბუქზე 350 მილიონი ფოტო იტვირთება

 

  1. უფროსი თაობის ფეისბუქისადმი ინტერესი დღითი დღე იზრდება

2015 წელს ამერიკელი თინეიჯერების 71% ფეისბუქს იყენებდა.

დღეს მათი პროცენტი დაეცა 51%-მდე.

მეორე მხარეს კი უფროსი თაობაა, ყველაზე სწრაფად მზარდი ჯგუფი ფეისბუქზე.

2019 წელს 1944-1964 წელს (Baby Boomers) დაბადებული თაობა ფეისბუქზე 60%-ს აღწევდა.

 

  1. ფეისბუქი სუპერ პულარულია რურარულ სივრცეებში

ოთხი ამერიკელიდან, სამი  Fb – მომხმარებელი ცხოვრობს ქალაქში.

მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ ფეისბუქი არ არის პოპულარული რურარულ სივრცეებში.

რურარულ სივრცეებში, ამერიკელი მოზარდების 66% იყენებს Fb-ს.

Youtube-ს – 64%, ხოლო pinterest-ს – 26%.

 

  1. ამერიკელი მომხმარებლები ყველაზე მცირე ფეისბუქ აუდიტორიაა მსოფლიოში

Fb – მომხმარებლების უმეტესობა ცხოვრობს კანადისა და ამერიკის საზღვრებს გარეთ.

 

  1. აზია-წყნარი ოკეანის აქტიურ მომხმარებლები 38%-ს შეადგენს facebook-ზე

ინდონეზიაში, ინდიოეთსა და ფილიპინებში ყველაზე სწრაფად მზარდი ექაუნთების რაოდენობაა აზიიდან.

ინდოეთს ჰყავს ყველაზე მეტი მომხმარებელი – 260 მილიონი.

 

  1. ფეისბუქ მომხმარებლების მხოლოდ ნახევარი საუბრობს ინგლისურად

ფეისბუქ ექაუნთების ნახევარზე მეტმა არ იცის ინგლისური.

მათთვის ძალიან მოსახერხებელია, რომ Fb-ზე შეგვიძლია გამოვიყენოთ 100-ზე მეტი ენა.

 

  1. 98%-ზე მეტი მომხმარებელი ფეისბუქს იყენებს ტელეფონში

2020 წლის აპრილში 98%-ზე მეტი აქტიური მომხმარებელი მართავდა სოციალურ ქსელს ნებისმიერი სახის ტელეფონის დივაისიდან.

ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი აფრიკაში იყო – 98%, სადაც ფბ-ზე რეგისტრირებულები იყენე

 

  1. განსხვავება კონსერვატორებსა და ლიბერალებს შორის ფეისბუქზე 1%-ს შეადგენს

მომხმარებლის 35%-ი კონსერვატორია, 34%-კი – ლიბერალი, 29%- თავს იკავებს პოლიტიკური გემოვნების დაფიქსირებისგან.

 

  1. ფეისბუქი ყველაზე აქტიური 08:00 და 22:00 – საათზეა

თუ ბიზნესით ხარ დაკავებული, ან მარკეტინგით, ფეისბუქი გირჩევს, რომ გამოიყენო ეს დროები დილისა და საღამოს პოსტებისთვის.

 

  1. ფეისბუქის მომხმარებლების 88%-მა ექაუნთი შექმნა იმისათვის, რომ ხაზზე იყვნენ მეგობრებსა და ოჯახის წევრებთან

წარმოდგენილია ტოპ მიზეზები, თუ რატომ შექმნეს მომხმარებლებმა ფეისბუქ გვერდი.

 

 

. 3/4 ფეისბუქ მომხმარებლების იყენებს გვერდს ყოველდღიურად

კვლევის მიხედვით, Fb-ზე დარეგისტრირებულთა 51% პლატფორმას ერთზე მეტჯერ სტუმრობს დღის განმავლობაში, რაც ნიშნავს იმას, რომ არსებობს უამრავი საშუალება, ხმა მიაწვდინოს პოტენციურ მომხმარებელს, თუკი მომხმარებელი აქტიურია.

 

  1. საშუალოდ ფეისბუქზე ადამიანები დღიურად 58 წუთს ატარებენ

58 წუთი არ არის დიდი დრო, მაგრამ ეს იმას არ ნიშნავს, რომ სქროლვისას იუზერები უთმობენ 5 წუთს თითოეული პოსტის გაანალიზებას.

უფრო მეტიც, საშუალოდ თითოეულ კონტენტზე მომხმარებელი 1.7 წამი ჩერდება.

მარკეტერისთვის ეს იმას ნიშნავს,რომ შენ გაქვს ამდენივე დრო მიიპყრო მომხმარებლის ყურადღება.

 

  1. Facebook-ი პოპულარული პლატფორმაა მარკეტერებისთვის

მარკეტერების – 86.3% იყენებს ფეისბუქს ბრენდის რეკლამირებისთვის.

 

  1. ფეისბუქ მომხმარებლები აფოლოვებენ ბრენდებს სპეციალური შეთავაზების გამო

ბრენდების 39%-ი სთავაზობს მომხმარებლებს სპეციალურ შეთავაზებებს სწორედ მათი გვერდიდან.

 

  1. ფეისბუქი გვაძლევს იმის საშუალებას, რომ ვნახოთ, ვინ დააიგნორა ან არ დაეთანხმა ჩვენს გაგზავნილ მეგობრების დამატებას

ეს ძალიან მარტივია.

გახსენით friend request და მონიშნე see all.

People you may know -ის ზევით დააკლიკეთ view send requests-ზე.

 

აქ თქვენ ნახავთ იმ ადამიანების ჩამონათვალს, რომლებმაც დააიგნორეს ან წაშალეს თქვენი შეთავაზება.

 

  1. შეგიძლია შეინახო პოსტი მოგვიანებით სანახავად

გინდა, უკან დაბრუნდე, როდესაც რაიმემ მიიქცია ყურადღება ნიუსფიდის სქროლვისას?

მარტივად, მონიშნე შესანახ სიაში და იგი თქვენს ფავორიტებში აღმოჩნდება.

 

  1. შეგიძლია გადმოიწერო ან დააკოპირო ყველაფერი, რაც კი ფეისბუქზე გაგიკეთებია

ამისათვის საჭიროა settings-ში გადასვლა. შემდეგ აირჩიე your facebook information და ბოლოს download your information.

თქვენ მიიღებთ თქვენი თითოეული გაზიარებული პოსტის, საუბრისა და ყველაფრის ასლს, რაც კი ფეისბუქზე განგიხორციელებიათ

 

  1. შეგიძლია გამორთო მეგობრების დაბადების დღის შეხსენების ფუნქცია ფეისბუქიდან

გადადი setting-ში და აირჩიე notifications. სქროლე იქამდე, სანამ არ ნახავ on/off ღილაქს მეგობრების დაბადების დღის ნოთიფიქეიშენებზე.

 

  1. შეგიძლია, გაიგო რამდენ დროს ხარჯავ ფეისბუქზე

დააკლილე more menu – ს, შემდეგ გადადი settings and privacy-ში და სწორად აქ გაიგებ დახარჯული დროის რაოდენობას.